Skitkaffe



Jamaica Blue Mountain och Kopi Lawak anses vara världens bästa kaffe. Vilket som är bäst skall väl de lärda tvista om.
Kopi luwak har gått genom en liten filurs mage för att få en speciell karaktär. Filuren äter alltså kaffebönor, bajsar ut dom. Männsikan samlar i hop och rostar dom, och säljer svindyrt. Smarta männsikor?! Skitkaffe vs svindyrt?!

Jamaica blue mountain ska vara fint för att det växer så högt och.. ja, något! Svindyrt det med.

Och vi har köpt detta superkaffe, och drack tillsammans med syrran och hennes sambo i går.
Utvärdering?!

Kopi luwak- svagt, milt.
Jamaica blue mountain- starkt, beskt, äckligt faktiskt. Dock lite bättre med mjölk och socker
Slutvärdering- kankse inte värt pengarna. 50 kr för 50 gram?! Nja, men kul att prova.

Kommentarer
Postat av: Karin - AlicesMamma

Hej Hanna!

Kul att du kikat in hos mig. Hoppas att min berättelse inte skrämt dig inför din stundande förlossning... Du skrev att du har ett planerat snitt på måndag och det kommer säkert gå hur bra som helst! Om man sätter hur många förlossningar som blir komplicerade i relation till hur många som går bra så är det en fis i rymden. Vilken vecka är du i? Jag håller tummarna för att förlossningen går bra och att den lill* mår bra, trots den medfödda skadan, antar att den ska op:as direkt? Ska hålla koll här i bloggen hur det går för er!



Se nu till att vila och äta ordentligt inför det som komma skall... Ert liv kommer aldrig mer bli sig likt - och det är HÄFTIGT!



Kramar

2009-12-11 @ 21:32:13
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det lät inte alls så särskilt mumsigt. Men så är jag ingen kaffemänniska heller. :-)

2009-12-12 @ 19:15:50
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0