Bloggtips

Nästan alla skriver om vad de är ute efter när de läser en blogg. Vad de vill läsa om, och vad de själva vill skriva om.

Jag läser kankske 20-30 bloggar varje dag, och då vill jag ju att de ska inspirera mig. Jag vill att bloggarna ska göra mig glad, kunna få drömma mig bort ett tag. Fantisera om saker jag själv inte har, drömma om städer jag aldrig varit i. Jag läser helt klart mest för nöjes skull, inte för att leta information på något sätt, eller skaffa mig kunskap om något.

Vad jag skriver om; ja, jag vill ju som sagt vara en glad blogg själv. En mysig blogg. Men visst handlar en blogg mycket om att få skriva av sig och ventilera sina känslor. Man kanske inte alltid tänker på vad läsaren vill läsa om. Och de som gillar mina känslor gör det, andra inte. 

Nisch då?
Om man ska bli storbloggare måste man nischa sig. Om man ska tjäna pengar. Om man ska göra sig ett namn. Tyvärr vet jag inte vad nästan någon av de bloggar jag följer har för nisch, även de som är lite större. Visst, alla kan väl kalla sig inspirationsbloggar. Men egentligen, vad har Kissie, Blondinbella, Storstadspojken eller Karin för nisch?!

En blogg som jag alltid läser är min systers, nischad som mysblogg!!



 

Kommentarer
Postat av: sandra

vill bara visa att jag vart här..;P visst är det väl svårt att bara få någon att läsa sin blogg!..hur fasen kan man få tusentals?..jag är glad för mina få läsare men visst skulle det vara kul att bli chockad över statistiken en dag..haha

2009-11-12 @ 12:47:15
URL: http://sandrabnilsson.blogg.se/
Postat av: anneli

Kissie och blondinbella har tre syften: tjäna pengar och bli kända på sina puckade inlägg samt känna sig snygga...



Personligen läser jag alla möjliga bloggar utom modebloggar. Och kändisbloggar förutom en och annan gång. Men jag föredrar personliga bloggar med lite blandade inlägg. Lite bilder, lite mode, lite personliga tankar osv.



Jag själv får aldrig tusentals läsare heller, en gång länkade jag till en artikel i aftonbladet som handlade om att flyget från Thailand till Sverige stod still i arabiska emiraten, eftersom mina föräldrar var där och jag var orolig. Då fick jag plötsligt 400 unika besök på ett dygn. Det var lite mycket..jag blev ju chockad. Jag föredrar nog min lilla blogghörna som den är ;))

2009-11-12 @ 13:50:47
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack så hemskt mycket!! :)

2009-11-12 @ 21:23:31
URL: http://idalundin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kanner absolut igen mig i din beskrivning av vad du letar efter i en blogg, haller med. Inspiration och sant som man inte sjalv dras med varje dag ar absolut det mest intressanta att lasa om.

2009-11-24 @ 14:51:04
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0