Nu tycker jag synd om mig själv

Min mage är som en ballong!! För mycket fostervatten heter det. I går var vi uppe på sjukhuset eftersom jag hade så fruktat ont i magen, sammandragningar hette det. Så nu ska jag vila, vila, vila. Har legat i sängen hela dagen. Annars hade man kankse tyckte det var skönt, men nu. Nej, jag är rädd, nervös.

I morgon ska vi träffa vår vanliga läkare här i Linköping. Samtidigt som jag vill att hon ska säga att "nu tappar vi lite fostervatten så det blir lättare för dig", så hoppas jag inte det. Risken att man går i gång för tidigt ökar då. Och eftersom vi har ett barn med diafragmabråck vill jag ju att det ska gå enligt planen vi har gjort med Stockholm.

Så ja, jag tycker synd om mig själv. Jag har ont. Ont ont ont. Jag ligger bara och gör inget. Och jag är nervös, och rädd!!


Kommentarer
Postat av: anneli

Klart du är rädd! Man är så maktlös där man ligger - och så känns det så orättvist, att behöva ligga ner och inte ens kunna gå upp och koka en kopp kaffe fast man inte är sjuk eller hur jag ska säga. Och så går tiden långsamt..och man har ALLDELES för mkt tid att grubbla på. Men vi är många som håller tummar och tår, så håll ut!!!! bamsekram till dig och Magnus

2009-11-02 @ 18:07:36
URL: http://annelimoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0