Hur har alla råd?

I dag ska vi kolla på hus igen. Det är samma hus som vi kollade på i måndags, men i dag ska mamma och pappa följa med. Och lilla Elias! Han har ju inte fått träffa andra månniskor, men i går sa läkaren att vi fick börja träffa andra i liten skala. Och inga sjuka människor såklart! (men vem vill träffa sjuka människor?)

Jag vill jättegärna bo i hus, och då menar jag jättegärna. Men det skrämmer mig att låna så mycket pengar. Kommer vi sitta och äta blodpudding hela dagarna sen? Säga till alla att de får ta med sig eget fikabröd? Och vi kan inte åka någonstans för vi har inte råd med bensin? Elias får bara leka med barkbåtar och kottar. Och vi håller på att frysa i hjäl för vi har inte råd att sätta på värmen!
Det skärmmer mig så fruktat mycket att låna så mycket pengar. Man vill ju inte bara bo, man vill ju leva med!!

Och så tittar man på alla. De köper tomter för en miljon, de bygger hus för tre. De kommer renoveringsobjekt för två miljoner och renoverar för tre. De köper nya hus, och nya bilar. De åker utomland och det byter vitvaror. De skrattar och de ler och äter gott, bjuder hem tio personer på lunch. Det är vitt och rent hos alla. De har divansoffor, och storbildstv. De renoverar lite till och bygger altaner för ett par hundra tusen. Pooler, och japanskt gräs. Golvvärme, och fasadbeslysning. De renoverar lite till och har golvvärme i hela huset, plus carporten, för att slippa skotta. De byggar SPA-avdelningar, och köper senaste grillen. De bjuder in tjugo par till BBQ-fest på altan. Bastubyggning, och höjning av tak. Bygger ut för att få kontor, eller tonårsrum.

Hur har alla råd?! Jag får panik! Jag vill bo i hus, men jag vill gärna leva med!



Ska vi bo i ett laxrosa hus?
(bild från hemnet.se)


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag undrar också hur alla har råd. För det verkar som om att nästan ALLA har hus nu för tiden. Antingen har de pengar i madrassen eller så har de tunga lån på banken.

2010-04-07 @ 15:47:31
URL: http://miaheltenkelt.blogg.se/
Postat av: sara

ja visst känns det så, men så enkelt är det nog inte... vissa tjänar ju riktigt bra, men de andra... får hjälpa av sina föräldrar, väljer att inte resa osv. jag tycker ni ska ta huset. visst det är mycket pengar, men det är ett hem.

2010-04-07 @ 19:52:11
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: Sofie!!

Om ni har råd att betala alla räkningar, så klart att ni ska köpa huset, man måste inte åka utomlands, man kan åka till någon av Sveriges vackra öar, leksaker kan man köpa på blocket, göra om kan man göra om 5 år, bara man mår bra, lycklig familj så kan man leva lite knapert. Allt är värt att ha egen ingång, se Elliot busa på gräsmattan, istället för att gå ut i en port och låsa upp dörren o va som en hök att inte alla galningar i bilarna kör övern;)lite överdrivet..

In och ut med vagnen i lägenheten, fy jag hatart. Grus, leksaker, spadar och hinkar överallt, för var ska det annars vara?

vad negativ jag blev nu känner jag, trivs som vi bor nu med, tryggt, enkelt och skönt, men samtidigt är man så inlåst lixom. Vill ha eget, renovera som man vill ha, när man vill utan att oroa sej att hyresvärden blir missnöjd.

Du kan ju dra in säkert på mycket annat som du slösar på, allefall slösade innan du blev mamma, ex tidningar, lypsyl:), allt nytt som kommer mm.

Ville bara peppa dej lite;), men som sagt, om ni har råd, köp det fina huset Hanna, ni kommer trivas exellent. Jättemysigt hus också.. Kram Kram

2010-04-07 @ 20:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0