När oron sätter in

Magnus har varit sjuk i helgen. Förkyld. Vi har pratat om att vi inte kan skydda Elias i en evighet, men vi kan ju vara försiktiga. Han kommer bli att bli sjuk någon gång, även om det känns hur hemskt som helst.

Vi var tydligen inte tillräckligt försiktiga. I natt har Elias varit extremt gnällig hela natten, och var helt snorig runt näsan i morse. Han verkar inte vara påverkad i andningen, men jag är så orolig så jag knappt vet vad jag heter eller vad jag gör. Jag tittar på honom hela tiden. Jag tycker att det rosslar ibland, sedan inte. Han är jättegnällig, men näsan har egentligen slutat rinna.

De har sagt till oss att om han blir förkyld kan det gå så illa att han kan behöva intensivvård igen. Upp till Stockholm?! O, nej! Snälla!!
De har sagt att förkylningar ska behandlas som lunginflammation. Ska jag ringa och säga till läkaren att jag tror han är sjuk?! Det låter ju helt desperat! Tur att LAH kommer i morgon.

Jag tror att alla mammor är nojjiga, och de funderar och undrar. Men jag tror att det är lite mer speciellt för oss! Med tanke på hur dålig han kan bli...

Snälla, snälla, låt det gå över fort och inte bli något!!

Kommentarer
Postat av: Sofie!!

Oj, det måste kännas jättejobbigt o nervöst, men tveka inte ringa läkaren Hanna, viktigt om man är orolig, att få prata med läkare, för att förhoppningsvis lugna nerverna lite.

Men hoppas verkligen inte att han blir sjuk, håller tummarna, kram Sofie

2010-04-26 @ 22:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0