Försvarstal

Vi gick på babycafe. Trots allt.

Men jag tror inte att vi kommer gå igen.

1. det är en dum tid. 9.30, då sover Elias förmiddag.
2. de flesta barnen är mycket mycket större.
3. Elias gillar inte när de andra barnen sjunger, ja, eller när mammorna sjunger.

Och så ska väl läggas till att jag inte gärna hoppar på folk och pratar med alla. Sitta och dricka kaffe själv i ett hörn. Nej tack!

Och som det sagts till mig, det är ju egentligen inte så att Elias har något direkt behov av att höra vad BVC har att säga, och sitta och fika med sina "vänner".

Räcker detta som försvarstal för att slippa nästa vecka?

Kommentarer
Postat av: carolina

gör ett eget babycafe varje onsdag (lill-lördag!) hemma istället och moffa något gott :D

2010-05-04 @ 20:23:57
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: anneli

Jag skulle heller aldrig gå på sånt..(jag avskyr påtvingade sammankomster "för barnens skull" som skiter i vilket, med föräldrar man absolut inte känner (men alla andra verkar känna varann och ingen pratar med mig). Det var därför jag slutade på babysången..jag kände mig bara utanför och det var inte kul..



Så jag förstår dig!

2010-05-04 @ 22:39:03
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: Manduzana stickar

Klart att det räcker som försvarstal. Det är aldrig kul när man känner sig ensam.

2010-05-05 @ 11:59:04
URL: http://manduzanastickar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det är absolut inget krav att umgås med folk man inte känner bara för att man fått barn!! Och som sagt, Elias har inget socialt behov av nån annan än de närmaste i familjen än på att tag. Har du ingen kompis nära som vill följa med? Eller ta en fika på stan ist? Hade jag bott närmre hade du fått stå ut med mitt sällskap :D

2010-05-05 @ 21:00:43
URL: http://alskadehuliganer.blogspot.com
Postat av: Sofie!!

Får väl fortsätta tjata, jag o Liam vill leka med er. Vi kan ha mys.

2010-05-05 @ 22:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0