Vila

Förr älskade jag att titta på tv. Jag kunde titta på tv en dag, ja en helg om det var så. Nu känner jag mig okoncentrerad. Fixar med saker samtidigt som jag tittar på tv. Tänker på vad jag borde göra. Har ingen ro att sitta och titta.

Bra kan tyckas, men jag önksar att jag kunde sätta mig ner och slappna av lite. Samla lite kraft. Jag är så trött hela tiden och vill bara lägga mig ner och vila. Men det finns ett hem att ta hand om. Och när Elias är vaken har man inte tid att ta hand om något hem, så det måste bli när han sover. Då jag egentligen borde vila.

Nu när Elias sov tänkte jag att jag ska äta mina jordgubbar och se ett avsnitt av cougar town. Efter ett tag stoppade jag, för då hade jag mobilbloggat, kollat facebook och sprungit och kollat att Elias verkligen sov under tiden och därmed förstod jag inget av avsnittet.

Nu har han vaknat. Efter ynka 45 minuter, och nu ska det badas. Och kokas flaskor... Ja, jag skulle ha vilat 45 minuter.



Kommentarer
Postat av: carolina

exakt sådär är jag med gällande TV, har NOLL ro i kroppen, springer och kollar allt, eller sitter och pillar med annat ;)

2010-05-29 @ 12:58:37
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0