Måndagmorgon

Måndagmorgon! Ja, ny vecka. Torsdagen är röd. Skönt, då är Magnus hemma en dag till denna vecka. Dock ska han arbeta fredagen. Men i alla fall...

Ryssvärmen ska komma, skönt att slippa regnet och kylan. Om nu SMHI har rätt. Det vet man aldrig.

Elias sover just nu, men vi får väl se hur länge. Att sova verkar verkligen inte vara hans favoritsysselsättning. Jag fattar inte hur vi ska få honom att sova!! Jag har läst allt jag kommer över, jag googlar varje dag. Jag hör med vänner och släktingar. Men inget hjälper. Vi har rutiner, vi försöker allt, men inget hjälper. Och visst, han är glad och han skrattar, men grabben måste ju sova någon gång!!

Kommentarer
Postat av: Milla B-D

Jag vet precis vad du gar igenom.

A ville absolut inte sova i sin sang, utan bara i min famn. Varje gang jag la ner henne sa akte hennes armar direkt upp i reflex och hon vackte sig sjalv.

Jag korde med swaddling ett tag vilket hjalpte bade pa dagen och natten. Men det slutade vi med nar hon va runt 5 manader och det tog bra lange innan hon sov bra, speciellt pa dagen. Jag har, som du, last allt jag kan komma over om somn. Och det blev mycket varre innan det blev battre. Ett tag vaknade hon typ varannan timme. Men nu, vid 10 manader sa sover hon jatte bra, bade pa dagen och natten.

Hon vaknar val en gang pa natten, men vad gor det. I bland sover hon igenom helt, fran 18-5. Och sa sover hon runt 2-2.5 timmar pa dagen, en gang vid 7.30 och en gang vid 12.30. Nar hon va mindre sa sov hon 3ggr pa dagen.

Ett tag korde jag med en somn logg, och skrev ner varje gang hon vakna, men kom pa efter nagra manader att bade hon och jag blev storda av detta skrivande. Sa vad jag gjorde, nar hon va runt 7 manader, va att bestamma vilken tid jag skulle amma henne. Tror det va runt 21, 00 och 3, och holl det sa gatt det gick.

Man lar sig ju deras olika ljud och grat och vad de betyder. Sa om hon vaknade och gnydde sa lat jag henne vara nagra minuter och ofta somnade hon om. Jag insag liksom att nar jag rusade in dar sa vackte jag henne annu mer. Ja det har verkligen gatt upp och ner.

Speciellt nar hon lart sig nagot nytt, som tex att krypa eller sta upp.

Men man lar sig sa mycket pa vagen. Och jag antar att nar hon val sover i sitt eget rum sa kommer hon sova annu battre.

jag alskar att vakna kl 5 och se min alskade lilla plutta hoppa upp och ner i hennes sang, sprudlande av gladje. Ja jag har verkligen blivit en morgon manniska:)

2010-05-10 @ 12:37:50
Postat av: carolina

du får helt enkelt sätta ögonbindel på honom ;) näädå, fy!

skönt att han är glad iallafall.

min sambo är också ledig på torsdag, känns skönt, jag hade iofs hoppats att han skulle vara det på fredagen med ( är man inte ledig numera på klämdagar?) men icke... ;)

2010-05-10 @ 13:32:07
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Milla B-D

Villa ocksa tillagga att dom sover mycket battre pa mage. Sa nar han ar stor nog och borjar rulla over pa mage sjalv sa kommer du nog marka en stor skillnad pa hur han sover.

Nu nar jag lagger A, sa lagger jag henne alltid nar hon ar vaken, (bade pa dagen o kvallen)och lagger ner henne pa sidan, sen rullar hon sjalv over pa magen och somnar oftast bums. I bland kan hon ligga och prata lite men sen sover hon. Och det gor det ocksa lattare nar hon vaknar under natten, hon vet var hon ar och undrar inte var jag tog vagen.

Endel bara sover mest hela tiden varsom helst spelar ingen roll, andra ar vakna mer och man far nastan lara dom att sova. Det tar lite langre tid for dom, men sa en dag sa fungerar det bara:)

2010-05-10 @ 13:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0