7 dagar

Så, nu är det sju dagar kvar. Sju dagar, en vecka. Det går snabbt. Och vi ska väl hinna fixa lite med. Jag ska kilppa mig. Vi ska träffa barnmorska och läkare en sista gång i Linköping. Tacka för denna tid. Vi måste packa, och äta upp all mat i kylskåpet. Gärna hinna städa lite, och tvätta all tvätt.

Se till att man har linser, hygienartiklar och allt som ska med.
Hinna säga hej till släkt och vänner. (Ok, nu lät det som vi ska vara borta i en evighet och att vi kanske aldrig kommer tillbaka)
Köpa julklappar, köpa någon form av pyjamas till mig.

Sju dagar, en vecka. Nervositeten växer.
En längtan, men ändå med lite skräck. Om en vecka kommer vi att vara föräldrar. Och vi kommer vara nervösa. Säkert rädda. Oroliga.

Vi kommer äntligen få se vårt älskade barn, men kommer vi få hålla i honom? Vi kommer äntligen få se hur han ser ut, efter alla ultraljudsundersökningar.
En vecka, sju dagar. Nu är det nära.

Kommentarer
Postat av: anneli

Gud, jag förstår att ni är nervösa! Jag hittar inte riktigt orden här..får liksom en klump i halsen här..men du vet nog vad jag vill säga, hoppas jag..



Lycka till känns så futtigt, men jag önskar ju av hela mitt hjärta att allt ska gå bra! <3

2009-12-07 @ 13:07:44
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh, vad mycket spännande ni har framför er! Allt är inte possitivt, men vi hoppas & ber att det blir det efter hand. Hanna, oavsett vad, så blir du MAMMA om en vecka. Och det är det häftigaste som kan hända! Var rädda om er & stressa inte för mycket denna sista vecka. Julklappar är världsliga ting & man klarar sig faktiskt utan! Tänker på er - massor! Kram kusin vitamin

2009-12-07 @ 13:47:14
Postat av: maria revelj

Hej Hanna!!

Tänker på dig, hoppas allt kommer att gå bra trots allt. Kram från mig <3

2009-12-07 @ 20:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0