En dag som alla andra

Hade hemska drömmar i natt, det kanske inte låter så hemskt, men jag hade mardrömmar om det kommande snittet.
Vi fick vänta i kö, jag tappade bort Magnus, men fann min kusin. Väl inne på sjukhuset snodde hon min säng och jag utsattes för diverse underliga undersökningar. Undersökningarna gick mest ut på att sjuksköterskan och läkaren tog prover på sig själva. Och smulade ner kexchoklad i en glasburk med vatten som jag skulle ta med mig.
När jag skulle klaga hos dena andra läkaren var det läkaren från Scrubs, Perry, och han gick loss på att måla runt, runt, runt på vägarna i rummet och skrika.

När jag vakande frågade jag Magnus säkert fem gånger vad det var för datum precis som jag kände att något inte stämde.
Och mycket riktigt; vi skulle ha vårat första möte i föräldragruppen den 29 oktober. Var vi där? Så klart inte!! Totalt glömt bort.

Eftersom vi är förvirrade bägge två, kollade vi våra kalendrar en extra gång i dag. ( det dröjde dock innan Magnus ens hittade sin). Konstaterade att det var bara konsert i dag.
Om jag nu orkar!!



(bild från fanpop.com)


Kommentarer
Postat av: anneli

Huvaligen! Jag drömde också massa jättehemska och konstiga drömmar när jag var gravid. Det gör nog alla som är gravida, men särskilt när man redan vet att det är komplicerat..det är jättehemskt. Fast normalt..bara ett sätt att försöka bearbeta all oro, tror jag! kram

2009-10-31 @ 11:09:12
URL: http://jrmoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0