Var bor du?

Karin O har skrivit vart hon har bott och betygsatt i sin blogg. Det händer titt som tätt att jag och mina bekanta pratar om detta, alla har bott lverallt tycker jag. Så här kommer min (korta) lista:

1. I studentlägenhet i Växjö. Kände mig aldrig hemma där. Kankse för att jag bodde med fel kille. 1 av 5
2. Internat på folkhögskolan i Växjö. Otroligt litet rum, jag hade inte egen toalett, men eget handfat. All mat intogs på skolan matsal. Sängen var så smal att jag ofta ramlade ut. 2 av 5
3. Hyreslägenhet i Majelden. En stor etta som jag trivdes ganksa bra i. Trevliga grannar. Nära till stan och jobbet. Stort kök vilket jag i dag saknar. 3 av 5.
4. Bostadsrätt på Gamla Kungsberget. En liten tvåa, med litet kök och liten toalett. Men välplanerad. Högt i tak, trägolv, ljus och fin. Här har jag bott längst. Nästan lika länge som jag bott hemma i mitt gamla föräldrahem!! (vi flyttade när jag var åtta till där mina föräldrar bor nu). 4 av 5 (bara för att lägnheten är för varm på sommarne, och i minsta laget när man har fått barn)

Ja, så lång var min lista, inget att skryta med direkt. En gång försökte jag flytta upp till Stockholm med, men det räknar jag inte ens.





Nyrenoverat sovrum på Gamla Kungsberget


Kommentarer
Postat av: sara

tannefors haahhaha

2010-04-14 @ 20:22:37
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN.blogg.se

ja de många flyttar man hunnit med och kanske inte är allt för nöjd med

2010-04-15 @ 09:06:10
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj, nu för tiden gör man listor på allt! :) Men lite kul att läsa faktiskt. Själv har jag flyttat 14 gånger under mitt liv på snart 25 år. Tur att jag tycker det är kul. I höst flyttar jag och Fredric igen, då blir det 15. Ha en skön söndag! Kram

2010-04-18 @ 09:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0