Lättförtjänta pengar?

Jag hade en enorm mjölkproduktion när Elias låg på sjukhus. Jag pumpade och pumpade. Och pumpade, och pumpade. Det var typ det jag gjorde, och stickade.
Elias började sondmatas med bröstmjölken när han var... Ja, jag minns inte, med det var kankse efter ett par veckor. Och då fick han bara några milliliter i början. Och jag pumpade ut hur mycket som helst.

När vi kom till Linköpings sjukhus och han fick refluxproblem och läkarna satte in Emfamil AR gick det åt ännu mindre bröstmjölk. Och därför bestämde jag mig för att sälja all min bröstmjölk. Det var en hel del.

Man skulle  få 200 kronor per liter och det borde ha gett oss ett ganska bra klirr i kassan. Jag har nu lämnat upp allt till neonatalavdelningen.
Men jag har dock inte sett skymten av några pengar.

Och jag skäms lite att ringa och fråga... Känns lite snålt när man vet att mjölken kommer till så god nytta.









Kommentarer
Postat av: Sara

Huhu, money ;)

Har du haft en bra lördagskväll?

2010-04-24 @ 22:51:36
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Mia

Hmm.. Hade nog också tyckt att de skulle kännas pinsamt att ringa & fråga. Du får tänka att det är för en god sak & verkligen kommer till nytta.

2010-04-25 @ 11:00:07
URL: http://miaheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Kadri

jag har varit mjölk donator. Här fick man 100 kr litern. de är kanska dåliga o höra av sig och hittar de bakterier i mjölken då får man inga pengar alls tyvär.

2010-04-25 @ 15:37:08
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0