Sova hela natten

Som småbarnsförälder låter detta som en dröm. I alla fall i vårat fall. Åh, vad skönt!!

Jag har en inspirationsblogg jag brukar läsa och få lite tips och trix av. Och nu har Louise fått sova en hel natt!! Grattis!! Så underbart härligt!!

Så i morgon ska jag följa min plan, och jag ska lägga ner tid och kraft. Inget, "men idag händer det ju så roliga saker på hans sovtid". "I kväll blir det som det blir". Inget, "jag börjar i morgon."
Nej, nu är det allvar.

Så här ser min plan ut:
07.30 Uppstigning
08.00 Frukost
09.15-10.15 Vila/sova
10.30 Frukt
11.30 Powernap
13.30 Lunch
14.30-16.30 Sova
16.30 Gröt
19.30 Välling och god natt

Ja, på ett ungefär då. Vi får väl se... Jag tror han måste sova ordentligt på eftermiddagen för att klara av kvällen. Annars blir han övertrött och får svårt att somna.

Ett mål på natten ska vi nog hplla kvar ett tag till i alla fall. Han är ju bara sex månader! Men snart planerar jag att ta bort det med! Så både han och vi får sova hela nätterna.

Ja, i morgon då smäller det!!

Kommentarer
Postat av: Mari

Du tror inte på att försöka se om han har blivit så stor att han hellre sover två gånger på dagen istället för tre? Både Alvin och Pelle slutade sova tre gånger på dagen när de var hyfsat små dvs. mellan 5-6 mån. Pelle har från ca 6 månaders ålder tills för en månad sen sovit två gånger per dag á 45 min- 1 tim. Nu vill han ofast bara sova en gång på dagen och sover då alltifrån 45 min till 2,5 tim. Alvin började inte sova en gång per dag förrän han var över året. Vissa barn har ju inte så stort sömnbehov, det är svårt att tvångssöva en bebis! :-)

2010-06-08 @ 13:25:54
Postat av: Sofie!!

Jag tror Liam med sov en gång för det mesta, beror på vad som hände på dagen, men strävade efter det för att få en bra natt.Han har sovit hela natten från 6-7 månaders ålder, så underbart.

Jag fick väcka honom när han sov på dagen, för att hitta rytmen. Man får verkligen prova sej fram, tillslut hittar man sitt sett..

Skulle ha ringt men var tar tiden vägen?? vi hörs snart igen kram kram

2010-06-08 @ 20:20:02
Postat av: Mari

Glömde skriva att en hel natt sover jag/vi fortfarande inte! Pelle äter inte på natten längre, slutade amma när han var ganska prick 8 månander, men han vaknar oftast till någon gång under natten då man får ge honom napp. Och om Alvin somnar i sin egen säng (det händer relativt ofta att han får somna och ligga kvar i vår) kommer han tassande framåt småtimmarna, så då vaknar man också. Jag har insett att man nog får ställa in sig på några års lätt sömnbrist! ;-)

2010-06-08 @ 21:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0