Jackan som behövs

Elias somnade ju tidigt i går, men natten blev orolig. Han vände och vred på sig, grymtade, och frustade. Ville ha nappen, spottade ut den. Gnällde och sov allmänt oroligt. Egentligen tror jag att det blev krångligt med maten. Han åt för lite gröt på kvällen, och åt för tidigt. Så han var nog lite halvhungrig, men för trött för att äta. För det provade vi såklart med.

Så klockan sex vaknade han och nu är vi uppe. Han sitter i babysittern och skrattar. Ja, han kan ju skratta!! Han vet väl att han kommer få sova snart igen. Det är värre för min del...

Vet inte om det kommer regna i dag, och jag har regnjackan nere i förrådet, och dit, dit tänker jag inte gå och ta med mig Elias ner. Nej, med tanke på hur det ser ut där är det inte lämpligt att leta jacka med barn.
...men jag kan ju inte gå ut utan regnjacka heller. Fast jag har inga byxor, inte vad jag vet i alla fall.

Vilka problem man har när man har barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0