Uppe med tuppen utan att gala

Den där nattloggen jag skrev för ett tag sen. Det måste ha varit en lyckoträff!! I natt har Elias knappt sovit något. Och inte jag heller då. Magnus är sjuk och sov på soffan.

Ibland tror jag visserligen att Elias sover, men han sparkar så fruktat så jag måste gå och kolla på honom. Typ hela tiden. Och så vaknar han ju mer av sina plötsliga rörelser!!
När sover barn ordentligt? Det måste ju gå över och han börjar sova mer normalt. Som en människa som jag säkert skulle säga på BVC. (När jag var där frågade de om hans avföring, och jag svarde: Det ser ut som människobajs! Varpå BVCsköterskan rättade mig; Du menar vuxenbajs?! Hrm... ja....)

Ja, så Elias vaknade tidigt som vanligt, men eftersom Magnus sov, bestämde vi att vi skulle ligga kvar i sängen, utan att skrika, eller prata för högt. Och på så sätt är Elias lydig. Han skrattade och kollade lite på TV och slumrade till ett tag. Och nu har vi gått upp och jag äter frukost. Dricker espresso och tänker på min älskade syster.

Och så tänker jag på hur trött jag är, och när han ska börja sova som en människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0